26 Şubat 2011 Cumartesi

turunç reçeli

       evimizin yanındaki bahçede bir sürü mandalina ağacı var sanıyorum.. neden hala toplamadıklarına şaşırdığım bu meyveler meğerse mandalina değil turunçmuşş..bahçe sahibi ile konuştuktan sonra bunları eğer istersek toplayabileceğimizi söyledi. bende internette taptığım aramalar sonucunda turunçtan reçel yapmaya karar verdim..çok zahmetli olduğunu en baştan söyleyeyim..bilseydim bu kadar zahmetli olacağını yapmayabilirdim:)


ilk olarak turuçları iyice yıkayıp kabuklarını dilimleyelim. kabukların içindeki bayaz kısımlarını kesip çıkaralım..
bu dilimleri rulo yapıp ipe dizelim.


                  ipe dizdiğimiz turuçları 3 defa iyice suda haşlayıp acısını çıkaralım.
acısını aldığımız turunçların üstünü kapatacak şekilde şeker ilave edip bir gün suyunu bırakması için bekletelim ..sonrasında orta ateşte pişirelim..

1 yorum:

  1. Portakal kabugu receli gibi olmus. Bunlari butun butun de yapiyorlar. Benim bahcem de bir suru mandalina agaci var ama adam gibi bir recel tarifi bulamadim yapma hevesindeyim bakalim sevgiler...

    YanıtlaSil